Trg Dositeja Obradovića 4, 21000 Novi Sad021/485-2800

Branka Radulović

Dr Branka Radulović, viši naučni saradnik
Katedra za opštu fiziku i metodiku nastave fizike
Departman za fiziku
Kabinet 39, II sprat Departman za fiziku
e-mail: branka.radulovic@df.uns.ac.rs

OBRAZOVANJE:
• Doktor nauka – metodika nastave fizike, Prirodno-matematički Fakultet, Univerzitet u Novom Sadu (2015)
• Diplomirani fizičar – master, Prirodno-matematički Fakultet, Univerzitet u Novom Sadu (2009)
• Profesor fizike, Prirodno-matematički Fakultet, Univerzitet u Novom Sadu (2008)

AKADEMSKA, NAUČNA I STRUČNA ZVANJA:
2023 – do sada Viši naučni saradnik, Departman za fiziku, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
2018 – 2023 Naučni saradnik, Departman za fiziku, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
2012 – 2018 Istraživač saradnik, Departman za fiziku, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
2011 – 2012 Istraživač pripravnik, Departman za fiziku, Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet u Novom Sadu

NASTAVA I KURSEVI:
• Akademske veštine (Integrisane master akademske studije Profesor fizike; Fizika – moduli: Istraživački – Fizika materijala, Istraživački – Nuklearna fizika, Istraživački – Fizika plazme, Istraživački – Teorijska fizika kondenzovane materije, Primenjena fizika – nanonauke, Medicinska fizika, Astrofizika)
• Metodologija didaktičko-metodičkih istraživanja u nastavi (Doktorske akademske studije Metodike nastave prirodnih nauka, matematike i informatike)
• Didaktičko-metodička istraživanja u nastavi hemije (Doktorske akademske studije Metodike nastave prirodnih nauka, matematike i informatike)
• Inovativni modeli u nastavi fizike (Doktorske akademske studije Metodike nastave prirodnih nauka, matematike i informatike)
• Primena multimedijalnih tehnologija u nastavi fizike (Doktorske akademske studije Metodike nastave prirodnih nauka, matematike i informatike)

OBLAST NAUČNOG ISTRAŽIVANJA:
• Nacionalni projekti
1. Kvalitet obrazovnog sistema Srbije u evropskoj perspektivi, Projekat Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja (ON179010), Ministartsvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, 2011-2019, rukovodilac projekta prof. dr Olivera Gajić
2. Evaluacija efekata bilingvalne nastave, Pedagoški zavod Vojvodine, 2017
3. Uvođenje standardnih testova iz fizike za osnovno obrazovanje i sistem podrške u nastavi, Ministarstvo prosvete i nauke Republike Makedonije, Sektor za nauku i inovacije, 2021-2023, rukovodilac prof. dr Oliver Zajkov

• Međunarodni projekti
1. Obuka mentora, Erazmus+ projekat, 2020-2023, rukovodilac dr Branka Radulović
2. Vademekum nastavnika mentora, bilateralni projekat sa Republikom Slovačkom, 2022-2023, rukovodilac dr Branka Radulović
3. Development of interactive multimedia educational and outreach projects for supporting of development of JINR-Republic Serbia collaboration, Joint Coordination Committee of the collaboration between Joint Institute for Nuclear Research and Ministry of Education, Science and Technological Development of the Republic of Serbia, 2022-2024, rukovodilac prof. dr Miodrag Krmar
4. Stone monument ensembles and the climate change impact, HORIZON Europe, 2023-2027, rukovodilac prof. dr Snežana Radulović

ODABRANE REFERENCE:
1. Branka Radulović, Olivera Gajić (2018). Cognitive scheme as an innovative effective learning strategy, in: Innovation as an initiator of the development „Innovations-basis for development“, International thmatic monograph-thematic proceedings (ed. Darjan Karabašić, Svetlana Vukotić, Mlađan Maksimović), publisher: Faculty of Applied Management, Economy and Finance, Beolgrade, ISBN: 978-86-84531-36-2, COBISS.SR-ID 270817804, pp. 118-137.
2. Gajić, O., Španović, S., Lungulov, B., & Radulović, B. (2023). Teacher education in the Republic of Serbia: challenges, possibilities, and directions for development, in: (ed. Marta Kowalczuk-Walędziak, Roza A. Valeeva, Marija Sablić, and Ian Menter) The Palgrave Handbook of Teacher Education in Central And Eastern Europe (pp. 201-224). Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-09515-3_9
3. Branka Radulović; Oliver Zajkov; Sonja Gegovska-Zajkova; Maja Stojanović; Josip Sliško (2022). A cross-country comparison of studentsʼ graphs understanding and perceived mental effort. Mathematics, 10(14), 2428-2442. https://doi.org/10.3390/math10142428
4. Stojković, I., Todorović,N., Nikolov, J., Radulović, B., & Guida, M. (2021). Cherenkov Radiation Detection on a LS Counter for 226Ra Determination in Water and Its Comparison with Other Common Methods. Materials, 14(21), 6719-6732. https://doi.org/10.3390/ma14216719
5. Radulović, B., Županec, V., Stojanović, M., & Budić, S. (2022). Gender motivational gap and contribution of different teaching approaches to female students’ motivation to learn physics. Scientific reports, 12(1), 1-9. https://doi.org/10.1038/s41598-022-23151-7
6. Radulović, B. & Krstić, I. (2022). Plasma speaker as an example for work with gifted students. Romanian Reports in Physics, 74(1), article 901, 1-7.
7. Županec, V., Radulović, B., & Lazarević, T. (2022). Instructional efficiency of STEM approach in biology teaching in primary school in Serbia. Sustainability, 14(24), Article 16416, 1-17; https://doi.org/10.3390/su142416416
8. Krmar, M., Sidanin, P., Arsenic, I., Jovancevic, N., Panebrattsev, Y., Klygina, K., Semchukov, P., Kamanin, D., Radulovic, B. (2023). Problems and suggestions for teaching a higher course in nuclear physics. Romanian Reports in Physics, Article 903, 1-10.
9. Branka Radulović, Tamara Jovanović, Zdenka Gadušová, Alena Hašková, Libor Pavera (2022). Mentor’s perception of the future science teacher’s teaching practice. Journal of Education Culture and Society, 13(1), 145-155. https://doi.org/10.15503/jecs2022.1.145.155
10. Radulović, B. (2023). Teachers’ opinion about elitism in gifted education. South African Journal of Education, 42(Suppl. 1):Art. #2171. https://doi.org/10.15700/saje.v42ns1a2171

OSTALO:
• Udžbenik
1. Branka Radulović i Maja Stojanović: Inkluzija u nastave fizike (Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet, Departman za fiziku, ISBN 978-86-7031-571-6) (2023)
• Priručnik
1. Branka Radulović i sar.: Obuka mentora: materijali i zadaci (Univerzitet u Novom Sadu, ISBN 978-86-499-0269-5) (2022)
2. Alena Haškova, Branka Radulović i sar.: Razvoj veština mentora (Verbum, Prag, ISBN 978-80-88507-16-1) (2023)

• Članstvo u društvima
– Društva fizičara Srbije
– EPoK (Evaluacija Potencijala za Kreativnost) tima Srbije
– Alijansa prosvetitelja Srbije (član Upravnog odbora)

• Članstvo u naučnim i organizacionim odborima konferencija
– Od 2014-2022 godine je u organizacionom odboru za Republički seminar o nastavi fizike;
– član Organizacionog odbora međunarodne konferencije: Međunarodna konferencija za obrazovanieto po prirodni nauki i matematika 23-24. marta 2018. koja se održavala u Skoplju u Makedoniji;
– član Organizacionog odbora International Conference on Physics and Related Science Education koja se održala 05. do 07. oktobra 2018. godine u Subotici;
– član Organizacionog odbora 2nd International Conference on Physics and Related Science Education koja se održala od 17. do 19. oktobra 2019. godine u Subotici;
– član Naučnog odbora XVI međunarodne konferencije „Aktuelnosti u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji 2021“ održane 26. 3. 2021. godine (online);
– član Naučnog odbora 4. Međunarodne naučno-stručne konferencije „Daroviti i okruženje – porodično, obrazovno, poslovno“ održane 24-26. septembra 2021. godine u Beogradu;
– član Naučnog odbora 5. Međunarodne naučno-stručne konferencije „Saradnja u cilju podrške darovitima“ održane 23-25. septembra 2022. godine;
– član Naučnog odbora 5. Međunarodne naučno-stručne konferencije „Metode i programi rada sa darovitima“ održane 29.09.-01.10.2023. godine u Novom Sadu.

• Članstvo u naučnim odborima časopisa
– Izuzetna deca:obrazovanje i tretman / Exceptional Children: Education and Treatment
– Global Research in Higher Education
– Canadian Journal of Educational and Social Sciences (CJESS)
– Krugovi detinjstva
– Urednik časopisa Nastava fizike

• Članstvo u stručnim telima
– Spoljni saradnik Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja
– Recenzent pri Nacionalnom telu za akreditaciju i proveru kvaliteta u visokom obrazovanju Srbije

• Predavanja po pozivu
Pedavač po pozivu na Pedagoškom fakultetu u Ljubljani u periodu u 04. do 08. novembra 2019. godine.

• Koautor i-ili realizator nekoliko programa stalnog stručnog usavršavanja za nastavnike fizike

• Recenzenzirala radove u časopisima: Asia-pacific Journal of Teaching for Higher Education (APJTHE); Sage Open; Inovacije u nastavi; Global Research in Higher Education; Educational Studies

• Učestvovala u radionicama: Akademske veštine (Dr Steve A. Quarrie, 2011); Obuka mladih nastavnika i saradnika u tehnikama predavanja i učenja (2011); Joint ICTP-TWAS Science Communication in Developing Countries: Bridging the Gap between Science, Policy and the General Pubic (2011); 2nd International Summer School and Workshop on Brain Dynamics: Connectivity & Cognition (2013); Radionica iz oblasti naučne komunikacije (2013); Workshop „Next Practice in Teacher Education for Diversity“ (2016); Workshop on the Evaluation of Potential Creativity (2018); „Aktivnosti za podršku svim učenicima-diferencijacija nastave“ (2019)

• Učestvovala u manifestacijama koje se organizuju sa ciljem promocije nauke (Festival nauke u Novom Sadu od 2009-2019; Noć istraživača u Novom Sadu od 2010-2019; radionice za decu u Američkom kutku 2010; Masterclasses – Hands on Particle Physics у Новом Саду od 2011-2019)

• Učestvovala u realizaciji nastave specijalizovanih odeljenja u Gimnaziji „Jovan Jovanović Zmaj“ u Novom Sadu